Nyhet!

Våren kom tidigt i år. Nästan en hel månad tidigare än förra året. I alla fall om man räknar att våren kommer samtidigt som kärlen går ur marken, och ja, det är nog min måttstock på vårens ankomst. Och en härlig maj har vi fått, med mycket sol, några härliga trädgårdsmässor och massor med trädgårdsarbete. Och inte nog med det så har jag utökat min odlingsyta och har nu hela 200 kvadratmeter att sköta om, vilket är helt fantastiskt! Så mycket av min tid i maj har gått åt till att göra i ordning den nya odlingslotten, men också att ge kärlek till mina förplanteringar hemma. Sådden har fått komma lite på efterkälken, men nu är jag någorlunda i fas och har de mesta i marken. Det är endast bönorna som väntar på att få dyka ner i den nygrävda jorden! Här kommer lite härliga, blandade bilder från maj.

De nya odlingsbäddarna i kvällssol

De nya odlingsbäddarna i kvällssol

Tomatplantor, gurkor och squasch är utplanterade

Tomatplantor, gurkor och squasch är utplanterade på den nya lotten

Pappa rensar ogräs i det nya jordgubbslandet

Pappa rensar ogräs i det nya jordgubbslandet

Fina aklejor och gräslök på lott nr 1

Fina aklejor och gräslök på lott nr 1

Fick fina bondbönplantor av en odlargranne, de blommar nu!

Fick fina bondbönsplantor av en odlargranne, de blommar nu!

En övervintrad mangold pryder lott 1 och bakom den börjar luktärtorna slingra sig uppåt

En övervintrad mangold pryder lott 1 och bakom den börjar luktärtorna slingra sig uppåt, och bakom dom sticker löken upp

2 thoughts on “Nyhet!

Kommentera

